Make Sure You Click And Join Nuffnang To Get More Traffic To Your Blog...!!!

Wednesday, November 3, 2010

INI BLOG CACAMARBAKU...

Salam Semua...Salam sejahtera, salam 1malaysia, salam perkenalan... dan yang pentingnya bukan salam saja. Yang penting aku tengah pk sekarang ni... tentang blog aku yang ni, yang namanya wannotes ni. Memang lah kalau ditafsirkan catatan memang lah sesuai. Buku catatan..!!!. Maka macam-macam lah di catat. Catat dari perkara yang pening sampailah yang tidak penting tapi yang boleh jadi pening-pening...

Apa pulak aku nak tulis kali ini. ???.

Tu kata kawan aku semalam. Aku bual dengan dia. Kata dia menulis kat blog ni mestilah menarik, kalau tidak orang tak nak baca.. Aku kata, aku tulis jer, orang nak baca tak nak baca 'ada aku kesah' . Bunyi macam sombong...tapi aku tak lah sombong. Korang baca lah... Aku suka korang baca ni...

Apa pulak tajuk yang aku nak tulis hari ni....???


Aku pinjam saja Kata Pujangga ini dari sebuah laman web Commentestate.com Kalau dia marah, aku bagilah balik. Cuma aku nak bagitau pada pembaca semua yang komen di atas biasanya dikirin oleh kawan2 dalam Tagged. Kalau korang dna add aku klik saja kat sini http://www.tagged.com/wantag . Aku suka juga masuk Tagged ni sbb aku suka baca komen dan foto yang macam di atas ni lar..menambahkan ilmu.

Kata di atas memberi makna kemampuan berusaha itu perlu dikerah keringatnya hingga maksimum. Mudahnya, usaha 100 peratus. Kita wajar mengerahkan seluruh keringat, seluruh fikiran untuk berusaha mencapai apa yang kita mahukan, yang kita idamkan, yang kita fantasikan selama ini. Biar siang biar malam, biar di tanahair atau diluar, biar di sekolah atau di pejabat, nngak kira di Indon atau di Malaysia... kudrat yang diberikan oleh tuhan itu perlu digemblengkan maksimum untuk menjacapai kejayaan yang maksimum. Pasti. Hakikat..

Namum. segala keringat mahupun digunakan 150%, segala kudrat yang digunakan 200% peratus ittu belum tentu pasti menggapai kejayaan yang diidamkan. Maka jelaslah bahawa Qadha dan Qadar Allah itu menentukan segalanya. Manusia hanya mampu berusaha, yang mennetukan tercapai, terlaksana, termakbul atau tidak itu adalah Dia Yang Maha Kuasa.

Pengubat hati jika berlaku kekecewaan adalah kalimah di atas. Ia menentukan segala. namun usaha untuk mendapatkan kesejahteraan wajar menjadi tonggak amalan kehidupan. Amalan kerohanian, amalan kehidupan, amalan spiritual tentang keEsaanNya yang dizahirkan dalam kalimah bahasa kita iaitu TAWAKKAL. Setelah usaha dilakukan, maka tawakkal sahaja kepadaNya.. Insyaallh..sejahteralah Minda samada tercapai atau tidak yang kita hajati itu.

Seperti aku, seorang penulis buruk, pemain internet yang cetek ilmu, hanya bertugas sebagai orang makan gaji namum bercita-cita menjadi pemilik sistem pemasaran internet sendiri yang mampu menjadikan aku salah seorang peniaga dalam internet yang berjaya. Apakah mungkin dengan ilmu sistem internet yang cetek ini aku mampu.?????.

Tidak mengapalah... kerana usaha aku belum 100%, belum 200%. Aku mulakan dengan yang paling kecil bayarannya... http://wanbizz.com/ . langkah pertama membina web sendiri sepenuhnya tanpa ilmu IT dan internet bersijil dan berDiploma seperti orang lain. Aku rasa aku berjaya melangkah setapak ke alam maya.

Apakah langkah keduaku akan berjaya. Aku mencuba dengan penuh harapan di sini...

Hyprobulksms

No comments: